دلیل چرخاندن ظرف ماشین لباسشویی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دلیل چرخاندن ظرف ماشین لباسشویی
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1402
بازدید : 4121
نویسنده : jaber36


نریختن درام ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که می تواند تمام برنامه های شما را خراب کند.

اما نگران نباشید، ماشین لباسشویی در حال چرخش نیست و همیشه پیچیده و گران نیست، شاید بتوانید با مطالعه این مقاله پزشک تعمیر، راه حلی برای مشکل دستگاه خود بیابید و بدون نیاز به تعمیر و بدون هزینه آن را برطرف کنید.

دلیلش این است که ماشین لباسشویی نمی چرخد

چرا ماشین لباسشویی خنک نمی شود؟ سامسونگ، اسنووا، ال جی، زیرووات، بوش و غیره مواد خمیده، فشرده یا کمی چرخیده نیستند. تخلیه ماشین لباسشویی آنقدرها هم که فکر می کنید غیرعادی نیست و ممکن است در هر ماشین لباسشویی رخ دهد.

البته جای نگرانی نیست زیرا این مشکل در اسرع وقت برطرف می شود و می توانید ماشین لباسشویی خود را مجددا راه اندازی کنید.

تشخیص درست علت چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی کافی است. زیرا تشخیص اشتباه نه تنها مشکل را حل می کند، بلکه می تواند باعث آسیب های جدید شود.

شاید مشکل از قفل در باشد!

یکی از دلایل چرخش ماشین لباسشویی بوش این است که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشده است. وقتی درب ماشین لباسشویی قفل نباشد ماشین لباسشویی اصلا نمی چرخد.

در صورت بسته نشدن درب به دلیل وجود سیستم حفاظتی دستگاه روشن نمی شود. در واقع اولین مرحله بعد از راه اندازی سیستم تخلیه آب است، مرحله تخلیه نشدن ماشین لباسشویی را مشاهده نخواهید کرد.

با توجه به چرخه شستشوی ماشین لباسشویی، پس از بسته شدن درب، آب از آن خارج شده، مایع به فاضلاب منتقل شده و چرخه شروع می شود.

سیستم قفل درب مدرن خراب است!

هر سیستم هوشمند مجموعه ای از اعضا است که در جهت یک هدف کار می کنند یکی از دلایل بد چرخیدن درام ماشین لباسشویی این است که سیستم قفل ماشین لباسشویی شما مشکل جدی دارد و ماشین لباسشویی شما پیام دریافت نمی کند. درب بسته و قفل است، در نتیجه دیگ بخار نمی چرخد.

این یکی از دلایل رایج Whirlpool، LG، Bosch، Samsung، Zerowatt و غیره شماست. ماشین لباسشویی نمی چرخد.

در واقع میکروسوئیچ درب سیگنالی را به برد می فرستد و بسته شدن در را اعلام می کند تا فرمان به موتور و نیروی حرکتی آن برسد.

وقتی میکروسوئیچ خراب می شود، البته برقی از موتور برای چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی وجود ندارد.

اگر میکروسوئیچ دلیل چرخیدن درام ماشین لباسشویی است، باید بررسی کنید که آیا سوئیچ نیاز به تعویض دارد یا خیر.

در واقع تعمیر میکروسوئیچ منطقی و غیر ممکن است. به همین دلیل با تعویض میکروسوئیچ اصلی و با کیفیت مشکل حل خواهد شد.

برای اطلاع از علت چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی ال جی باید تعمیر را تست کرده و دستگاه خود را بررسی کنید.

برای ثبت درخواست تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ، بوش، ال جی یا هر برند دیگری با نمایندگی بوش تماس بگیرید. یک متخصص برای برند لوازم خانگی شما بلافاصله برای تعمیرات تضمینی به منزل شما اعزام می شود.


کل در قفل نیست.

سیستم مکانیکی و الکترونیکی برای قفل کردن درب ماشین لباسشویی وجود دارد که بسته به اینکه ماشین لباسشویی شما دارای چه سیستمی باشد، هر گونه مشکل در قفل درب می تواند باعث توقف چرخش درام ماشین لباسشویی شود.

بنابراین باید به دلایل چرخاندن شوفاژ ماشین لباسشویی ال جی خود توجه ویژه ای داشته باشید، شاید همین مشکل ساده دلیل چرخش نشدن دیگ ماشین لباسشویی باشد.

صفحه کنترل؛ دلیل چرخاندن ماشین لباسشویی اتوماتیک

کنترل پنل مغز ماشین لباسشویی است که وظیفه آن راه اندازی و شروع فرآیند شستشو است. اگر تابلوی کنترل آسیب دیده باشد و انرژی لازم برای راه اندازی ماشین لباسشویی را تامین نکند، دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد.

همانطور که می دانید؛ برد الکترونیکی قطعات لازم برای اجرای توالی را هدایت می کند. وقتی برنامه شستشو را تنظیم می کنید؛ دستگاه حتی پس از پر کردن درام با آب شروع به استخراج آب می کند. البته باید شروع به چرخیدن کند.

دلیل کار نکردن ماشین لباسشویی اتوماتیک شما می تواند معیوب بودن برد و عدم ارسال فرمان لازم باشد.

اگر دیگ ماشین لباسشویی نچرخد، برد کنترل خراب است. بهتر است در اسرع وقت با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید زیرا حل این مشکل نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد.

علل چرخش بد ماشین لباسشویی

گاهی اوقات می بینید که ماشین لباسشویی می چرخد. اما ماشین لباسشویی به آرامی یا سخت می چرخد.

چرخه نشدن قابلمه های ماشین لباسشویی می تواند مربوط به قطعات دیگ و زهکشی باشد. با این حال، گردش دیگ به ادغام اجزای دیگر بستگی دارد

قطعات دیگ شامل: سه سیستم، شفت، صفحه نمدی، بلبرینگ. علاوه بر این قسمت ها، دو یا سه دستیار در دیگ بخار قرار می گیرند.

همه این قطعات مصرفی هستند. یعنی بعد از چندین سال کارکرد ماشین لباسشویی باید تعویض شوند، چون مستعمل و فرسوده هستند.

دلیل بد چرخش دیگ ماشین لباسشویی ممکن است خرابی هر یک از قطعات مشخص شده باشد. به عنوان مثال به دلیل خرابی کاسه نمدی آب به بلبرینگ رسیده و در هنگام فرسایش این قسمت باید هم کاسه نمدی و هم بلبرینگ تعویض شود تا ماشین لباسشویی بچرخد.

اگر چرخش ضعیف همراه با صدای زیاد ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، این قطعات بیشتر از قبل آسیب می بینند. بنابراین، هنگام تعمیر ماشین لباسشویی بوش، ویرپول، کندی، ال جی و هر برندی که دارید، از تعمیرکار حرفه ای استفاده کنید تا از سرایت آسیب به قطعات دیگر جلوگیری کنید.

دلیل چرخش زیاد کاسه ماشین لباسشویی به همین دلیل است

ماشین لباسشویی می چرخد، اما درهم و کند است! ال جی، بوش، اسنووا، سامسونگ، دوو و ... چرا ماشین لباسشویی ها کند می چرخند یا کند؟

دلیل کندی چرخش ماشین لباسشویی; وزن زیادی برای آن وجود دارد. مثلا یک پتوی 7 کیلویی را داخل ماشین لباسشویی می اندازید!

برای نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش این یک هشدار است.


هرگز پتو را در ماشین لباسشویی با درب باز قرار ندهید. استرسی که ماشین در هنگام شستن پتو و فرش متحمل می شود می تواند صدمات جبران ناپذیر یا گرانی به شما وارد کند.

وسایل سنگین، بزرگ و تکی در ماشین لباسشویی باعث می شود ماشین لباسشویی به کندی بچرخد. پس همیشه به وزن، سایز و جنس لباس توجه کنید.

مورد بعدی در مورد ماشین لباسشویی است. موتورهای ماشین لباسشویی در طول زمان تغییر کرده اند و از موتورهای تسمه ای به موتورهای بدون تسمه و عمودی تغییر کرده اند.

اما اگر موتور ماشین لباسشویی شما از نوع تسمه ای و با قطعات تسمه مانند باشد، نیروی تسمه به دیگ منتقل شده و تخلیه شروع به چرخش می کند.

در ادامه در مورد مشکلات ماشین لباسشویی و اینکه چرا ماشین لباسشویی کند یا آهسته می چرخد ​​به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

پس مورد بعدی که باید به آن توجه کرد سرویس موتور ماشین لباسشویی است. بهتر است قبل از اینکه دیگ ماشین لباسشویی شما از چرخش خارج شود، به فکر سرویس موتور باشید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: